קטגוריית מידע סגור תפריט

על קורונה וחיות המחמד שלנו

בתור בעלי חיית מחמד מודאג, יתכן וקריאה אודות COVID-19 (שמו הרשמי של וירוס הקורונה) תעלה בך תהיות בנוגע לקיום סיכון הדבקה בינך לבין חיית המחמד שלך.
נכון לעכשיו, לא קיימות עדויות כי כלבים, חתולים, מוצרי מזון או אריזות מזון שמשו כמוקד הדבקה לחיות אחרות או לבני אדם.
מידע נוסף שיתכן ותרצו לדעת בנושא וירוס הקורונה בנוגע לכלבים ולחתולים תוכלו למצוא בפרסום של ארגון WSAVA) World Small Animal Veterinary Association), אשר פרסם עלון מידע המתעדכן תכופות וזמין בקישור WSAVA Advisory Document .

אילו סוגי וירוס קורונה מדביקים בני אדם?

מרכז לבקרה ופיקוח על מחלות (CDC) מדווחים כי ישנם 7 זני וירוס קורונה שיכולים לגרום להדבקת בני אדם. מתוכם, 4 נפוצים וגורמים למחלה הדומה במופעה לצינון. סוגים אחרים, גורמים למחלה חמורה יותר וביניהם מצוי הזן החדש SARS-CoV-2 אשר גורם למחלה COVID-19.
סימני המחלה בוירוס הקורונה בבני אדם דומים לאלו המופיעים במחלת השפעת וכוללים חום, חולשה ושיעול. סימנים חמורים יותר כוללים דלקת ריאות ותופעות חמורות נוספות.

האם עלי להיות מודאג במידה וחיית המחמד שלי משתעלת?

אם חיית המחמד שלך משתעלת, סובלת מחום או מחולשה, או כל סימן מדאיג אחר - כדאי לדאוג להביאה לבדיקה רפואית שכן חיות מחמד עלולות לסבול ממגוון מחלות שישפיעו לרעה על מצבן כמו שפעת כלבית, שעלת מכלאות, זיהום בדרכי הנשימה העליונות, ברונכיטיס, דלקת ריאות, כשל לבבי ועוד. חלק ממחלות אלו נגרם מווירוסים אולם חשוב לזכור כי לא קיים קשר בינם לבין COVID-19 וכי על פי פרסום מרכז בקרת המחלות לא מתועד מעבר של וירוס השפעת הכלבי לבני אדם.

האם בני אדם יכולים להדביק את חיית המחמד בcovid-19?

לפי CDC לא קיים דיווח של חיות מחמד שנדבקו בcovid-19. ארגון הרופאים הוטרינרים בארה"ב ( American Veterinary Medical Association ) ציין כי ריכוז המידע מארגוני בריאות בינלאומיים מראה כי חיות הבית אינן נכללות בקבוצת סיכון ללקות במחלה או להפיץ את הווירוס COVID-19. ארגון WHO הכריז כי נכון לעכשיו, לא קיימת עדות כי כלב, חתול או חיית מחמד אחרת נדבקה או הפיצה COVID-19.
בארצות הברית, הוחלט כי להגברת תחושת הביטחון, בעלי חיות מחמד שנמצאו כחיוביים הונחו על ידי CDC לבידוד מאנשים נוספים ומחיות ממחמד. משמע - הההמלצה לא לחלוק עם חיית המחמד מזון, חיבוקים או נשיקה, לא לאפשר להן ללקק את פניכם. במידה ומתאפשר, כדאי לדאוג למטפל חלופי לחיית המחמד עד להבראתכם, אולם אם אתם המטפלים בהן בעת מחלתכם - כדאי לשקול שימוש במסיכה וכפפות, ושטיפת ידיים תכופה.

וירוס הקורונה בכלבים ובחתולים

ווירוס הקורונה שייך למשפחת וירוסים שקיבלו את שמם מהמראה האופייני להם במיקרוסקופ - טבעות של חלבון המקיפות אותם ומדמות להם מראה של שמש או כתר.
כלבים וחתולים יכולים להידבק בווירוסים אחרים השייכים למשפחת הקורונה וספציפיים למין שלהם, אשר גורמים למגוון מחלות כגון שעלת, זיהום דרכי הנשימה, מחלות מערכת העיכול. חשוב לזכור, כי אין קשר בין זני הקורונה הללו לבין COVID-19, ואף אחד מהם אינו מדבק לבני האדם.

מה עוד כדאי לדעת על COVID-19?

- הדבקה מאדם לאדם של COVID-19 מתרחשת במדינות רבות.
- טרם הושג חיסון נגד COVID-19 או טיפול אנטי-וויראלי יעיל וזמין, אך מרבית מקרי התחלואה הינם קלים ומלווים בסימנים דומים לאלו של צינון עונתי.
- בעת הזו, אין עדויות לכך שCOVID-19 יכול לעבור מבני האדם לחיות המחמד, או להיפך.
- שמירה על כללי היגיינה ושטיפת ידיים, יתרמו רבות להפחתת הסיכון להדבקה ולהפצה של המחלה.

שתף מאמר במייל שתף מאמר בוואטסאפ שתף מאמר בפייסבוק

תוצאות