קטגוריית מידע סגור תפריט

גור חתולים חדש בבית

מאמצים חתלתול חדש?

הגעת החתלתול החדש הביתה הוא רגע נפלא שישנה את חיי היום-יום שלכם. אתם תישבו בקסמו תוך שניות ולפני שתשימו לב כבר יהפוך לחלק בלתי נפרד ממשפחתכם. כבר מהרגע הראשון, תרצו להעניק לו את הטיפול ותשומת הלב המגיעים לו ולהבטיח שייהנה ביחד אתכם מהחיים בצורה מקסימאלית.
רוב גורי החתולים המגיעים מבתי גידול או עמותות, יצטרפו למשפחתם החדשה באזור גילאי 8-10 שבועות. בגיל זה, החתלתול כבר עצמאי ויכול ללמוד בקלות היכן נאות לעשות את צרכיו, איפה ממוקמים המזון והמים ומהי הנקודה הנעימה ביותר לתפוס נמנום. עם זאת, ישנם מצבים בהם גורים נמצאים ברחוב כאשר הם צעירים יותר ואינם עצמאיים עדיין.
במידה ומצאתם גור "יתום", תוכלו להמשיך ולקרוא בנושא גורים יתומים כדי להרחיב את ידיעותיכם בנושא.
הגענו הביתה - הכיף מתחיל כעת!

הרשו לנו לתת לכם מספר עצות בסיסיות שיעזרו לכם להפיק את המירב מהיחסים שלכם עם החתלתול

שם
זוהי החלטה חשובה. החתלתול יתרגל תוך זמן קצר לשמו החדש. שמות קצרים יהיו קלים יותר לזיהוי ולזכירה. עם זאת, חתולים לא תמיד יגיעו כשקוראים בשמם אפילו אם הם מכירים אותו היטב...

קולר זיהוי
אתם מתכוונים לאפשר לחתלתול לטייל בגינה? בכל שנה אלפי בעלי-חיים הולכים לאיבוד ולכן חשוב מאוד לזהות את החתלתול עם קולר שיבהיר לעוברים ושבים שיש לו בית ואינו חתול משוטט. על הקולר ניתן לתלות תג, אשר כולל את שמכם ומספר הטלפון. שבב הינה דרך נוספת לזיהוי ? תוכלו להתייעץ עם הווטרינר/ית שלכם.
בבחירתכם את הקולר - שימו לב כי הקולר מונח ולא לוחץ וכי אצבע שלכם יכולה לעבור בנוחות בינו לבין העור. הקפידו לשחרר את הקולר עם גדילת החתלתול ועיבוי צווארו. קולרים המיועדים לחתולים, מכילים מנגנון המאפשר פתיחה של הקולר במידה ונתפס בענף עץ או זיז. כדאי לבחור קולר המכיל מנגנון זה לחתולים שובבים, ולהימנע מקולרים חזקים שאינם ניתנים להסרה על ידי החתול.

מנשא
כלוב נשיאה יאפשר נסיעה נוחה ובטוחה עם החתלתול. בחרו כלוב קל ונוח לניקוי, רצוי כזה שניתן לפרק לשני חצאים. נסו להרגיל את החתלתול לכלוב, לפרוס בו שמיכה נעימה ואפילו מדי פעם להחביא בו ממתק. כאשר חתולכם מתארח במקום זר, או נלקח לבדיקה במרפאה הוטרינרית, כלוב זה יוכל להיות מחסה חמים וביתי עבורו.

קערת אוכל ושתייה
תוכלו להשתמש בכלים ממתכת, פלסטיק או מקרמיקה. ספקו מים טריים ללא הגבלה וזכרו להחליף אותם מדי יום. חתולים רבים יעדיפו מקורות מים הנמצאים בתנועה, כגון שתיה מברז מטפטף, מקרקעית האמבטיה או מצינור מים בגינה. יתכן שתוספת של מזרקת מים תתקבל בשמחה יתרה.

ארגז צרכים
חתלתולים יחפשו אזור שקט ומוגן מתצפית של חיות אחרות כדי להתפנות. בחרו מקום כזה, הקפידו שלא יהיה סמוך לכלי האוכל והמים והניחו בו את הארגז המיועד לחתלתול. מלאו את הארגז בחול לחתולים. תוכלו להרים את החתלתול ולהניחו בתוך הארגז בבוקר ובערב ובמהרה הוא יבין את הרעיון. כדאי לזכור לתת חיזוק חיובי כשהוא משתמש בארגז, כדי לעודד את ההתנהגות הטובה.
באופן עקרוני, לחתולים חוש היגייני מפותח והם ישתמשו בארגז החול שתציבו בשבילם, בתנאי שיהיה נקי מספיק. לכן, מומלץ מאוד להקפיד להחליף את המצע באופן סדיר, אפילו יומיומי. תאונות של מתן שתן במקומות לא מקובלים, עשויות להצביע על מחלות של דרכי השתן התחתונות של חתולים (הנקראות בשם הכולל FLUTD-feline lower urinary tract disease). אפשר להתמודד עם מחלות אלה בסיוע צוות המרפאה הוטרינרית, קל יותר לטפל בהן כאשר מגלים אותן בשלביהן המוקדמים.

ישנם סוגי ארגזי צרכים רבים, וסוגי חול רבים. יתכן שתגלו כי לחתלתול יש העדפה לסוג מסוים של חול על פני אחר. לדוגמה, יש חתולים שמעדיפים חול מתגבש, לעומתם אחרים יעדיפו חול קריסטלי. יש חתולים שירגישו בנוח בארגז צרכים פתוח, בעוד אחרים יעדיפו ארגז סגור בו הם יכולים לזכות בפרטיות. במידה ובחרתם בארגז צרכים סגור ואתם לא בטוחים שחתלתולכם הורגל בארגז כזה בעבר, כדאי לשקול להציבו כארגז פתוח למשך הימים הראשונים, ורק לאחר התרגלות ראשונית להרכיב את חלקו העליון. את הדלת תוכלו להרכיב כמה ימים נוספים אחר כך, כאשר תהיו בטוחים שההרגל נוצר והתקבע. (עם זאת, חלק מן החתולים יחששו מהדלת ? זאת נוטה להתנודד על צירה ולאחר כניסתם לארגז עלולה לצבוט את קצה זנבם או להכות בעכוזם).

אזורי רביצה
הכינו לחתול אזור מרבץ ייעודי במקום שקט ונעים- מיטה, סל גדול מלא בריפוד רך כמו מגבות או סדינים או כל סידור אחר והניחו בפינה חמימה ? זה יזמין את החתלתול ויסייע לו להרגיש בטוח בשנת הלילה.
בשעות הערות של החתלתול, תגלו כי הוא ימצא נקודות תצפית כגון מעל המקרר, על מדף הספרים העליון ועוד. במידת היכולות שלכם, כדאי לאפשר לחתלתולים ולחתולים הבוגרים לטפס למקום מרבץ גבוה, זוהי התנהגות חתולית טיפוסית.

צעצועים
אתם תיהנו לשחק עם החתלתול שלכם ותיהנו אף יותר ממשחק המשלב צעצועים. בחרו צעצועים גדולים ומוצקים מספיק, כאלה שהחתלתול אינו יכול לבלוע או ללעוס. צעצועי חכה יכולים להיות מהנים במיוחד עבור החתלתול, שכן אמנם הוא קטן, עדיין הוא צייד אמיתי.

השחזת ציפורניים
המפתח להצלחה בחיי משפחה שמחים, הוא בעידוד התנהגות טובה של החתלתול כבר מיום הגעתו. כדי לקטוע הרגלים שאינכם מעוניינים בהם, כגון שריטה של רהיט בבית, לעולם אל תצעקו או תכו את החתלתול. במקום , בעת הצורך תוכלו ליצור רעש חזק על מנת להסיח את דעתו ולקטוע את ההתנהגות הלא רצויה. לדוגמה, תוכלו לנער פחית מלאה במטבעות כדי ליצור רעש. חתלתולים חורצים בציפורניהם כדי להשחיז אותן וכדי לסמן טריטוריה. למרבה הצער, לפעמים הם מסמנים גם את הרהיטים והווילונות בבית... כדי למנוע מהחתלתול להשחיז את ציפורניו על רהיטי הבית, ספקו לו אזור להשחזת ציפורניים המיועד לחתולים, ואל תשכחו לשבחו אם צפיתם בו משתמש במתקן.

בחירת המזון הטוב ביותר
השנה הראשונה בחייו של החתלתול היא החשובה ביותר; שלושה גורמים ישפיעו על הבריאות העתידית שלו ? הגנים שלו, הסביבה בה יגדל והתזונה שלו. כמובן שאינכם יכולים לשנות את המטען הגנטי שלו, אך תוכלו ליצור סביבה מתאימה עבורו ולבחור תזונה איכותית ובכך להשפיע לחיוב על התפתחותו. בנוסף לבית חם ומוגן עבור החתלתול, חשוב לוודא כי מזונו יכיל את הויטמינים, המינרלים וכל הנוטריינטים החשובים לגור גדל. על מוצרי מזון רבים יצוין שהמזון הוא מזון "מלא", כלומר מזון המכיל רמה מספקת של כל אחד ואחד מן הנוטריינטים הדרושים לחתלתול (חלבון, שומן, מינרלים ועוד( כך שלא יזדקק לתוספי תזונה. עם זאת, חשוב לדעת כי לא כל המזונות המלאים שווים ביניהם!
החתלתול צריך לאכול מגוון מרכיבים רחב ובכמויות מתאימות. לכל אחד ממרכיבים אלו יהיה תפקיד חשוב. בשמירה על בריאותו והתפתחותו התקינה של החתלתול. על כל המרכיבים החיוניים להימצא במזון כך שרמתם תהיה מאוזנת בהשוואה לאחרים, שכן אכילה מוגזמת של מרכיב מסויים עשויה לפגוע ממש כמו חוסר בו.

לדוגמה, המזון להתפתחות החתלתולים Hill's Science Plan לגור חתול הוא מזון מלא ומאוזן באופן מדויק, אשר מיוצר ממרכיבים באיכות גבוהה ביותר ואינו מכיל מרכיבים עודפים או מרכיבים מיותרים. מזון זה מיוצר תוך שימת דגש על חיזוק המערכת החיסונית ומתן הבסיס התזונתי החיוני להתפתחות התקינה של האיברים הפנימיים, מערכת העיכול וההגנה החיסונית. המזון מועשר בנוסחת נוגדי החמצון שיעילותה מוכחת קלינית בתמיכה במערכת חיסונית חזקה. המזון להתפתחות החתלתול של סיינס פלאן מכיל רמה גבוהה במיוחד של חומצת השומן הטבעית DHA, אשר תומכת בכישורי הלמידה וההתפתחות של החתלתול. המזון מאופיין באיזון מדויק בין מרכיבי מפתח מינרלים לתמיכה בגדילת שיניים חזקות, עצמות ושרירים.
מוצרי סיינס פלאן מכילים את נוסחת נוגדי החמצון - הנוסחה בעלת היעילות המוכחת קלינית למערכת חיסון חזקה.
בתקופה בה אנו חיים, ידועה לנו החשיבות של שילוב מרכיבים מקבוצת נוגדי החמצון בתזונתנו ומה תפקודם החיוני בגוף בנטרול תוצרים מטאבוליים מזיקים הנקראים 'רדיקאלים חופשיים'. אמת זו נכונה גם לגבי חיות המחמד שלנו - לנוגדי החמצון תפקיד חשוב בשימור הבריאות של החתלתולים. החתלתולים הצעירים נמצאים בסיכון לתחלואה ועליהם לפתח מערכת חיסון טובה במהרה ? על כן נהוג לחסנם בגיל צעיר. נוסחת נוגדי החמצון המוספת למזון Hill's Science Plan להתפתחות החתלתול, היא בעלת יעילות מוכחת קלינית ? גם בנטרול נזקי רדיקאלים חופשיים וגם בהגברת אפקט החיסון על גוף החתלתול. היו סמוכים ובטוחים כי מזון החתלתול שלכם יסייע לו לבנות מערכת הגנה חזקה ויאפשר לו לגדול כחתול בריא.

רמת אופטימלית של חומצון שומן מסוג אומגה 3 ואומגה 6
Hill's Science Plan להתפתחות החתלתול מכיל רמה אופטימלית של חומצות השומן מקבוצות אומגה 6 ואומגה 3 , המסייעות לשיפור התפתחות התנועתיות של חתלתולכם, לתמיכה בהתפתחות מערכת החיסון ולטיפוח פרווה מבהיקה ועור בריא ונעים.

רמת מינרלים אופטימלית
על החתלתול הקטן לבנות מסת עצם רבה לפני הגעתו לבגרות. כדי שתהליך זה יתרחש באופן אופטימלי, על המזון להכיל איזון מתאים של מינרלים ודגש מיוחד יושם על רמה מתאימה של סידן וזרחן. חשוב לשים לב שעודפים של סידן או זרחן, עלולים להזיק לגוף ממש כמו חוסרים.
חומצת השומן DHA ממקור טבעי
חומצת שומן זו חשובה בכל החיות הצעירות המתפתחות (אפילו לנו, בני האדם). היא תורמת להתפתחות הראייה ומערכת העצבים המרכזית. כפי שהביטוי 'ראה ולמד' נכון עבור תינוקות, כך גם עבור חתלתולים. הגור מגלה את העולם סביבו ולומד אותו באופן יומיומי בצורה ויזואלית. חומצת השומן DHA מקבוצת אומגה 3 מהווה מרכיב מפתח להתפתחות תקינה של החתלתול. היא נמצאת באופן טבעי גם בחלב החתולה המיניקה. נוכחות חומצה זו חיונית להתפתחות תקינה של המוח ושל הראייה. בנוסף, היא מעודדת התפתחות מערכת חיסון חזקה. על ידי האכלה של החתלתול במזון המועשר בחומצה DHA ממקור שמן דגים איכותי - כגון Hill's Science Plan להתפתחות החתלתול, תוכלו להיות בטוחים כי נתתם לחתלתול את הבסיס הטוב ביותר להתפתחות ולמיצוי הפוטנציאל שלו. ככל שגורכם ילמד מהר יותר, כך יתנהג טוב יותר כגור וילמד לחיות לצדכם תוך שמחה והרגשת בטחון כגור וכחתול בוגר.
בהכנת המזון Hill's Science Plan משתמשים בחומרי גלם מהאיכות הגבוהה ביותר, חומרי טעם וריח וחומרי שימור טבעיים בלבד.
מידע נוסף על התנהגות גורי חתולים והתפתחותם, אתם מוזמנים לבקר באתר הבית של הילס www.hillspet.com

חטיפים
אין מניעה לתת לחתלתול חטיפים מדי פעם, כל עוד זה אכן ...מדי פעם!
אמנם מפתה להאכיל אותו בשאריות מהצלחת שלנו, בגביע גבינה או בחזה עוף. אולם יש לקחת בחשבון כי הגזמה ועודף צ'ופרים יגרמו לגורכם להשמין ויפרו את האיזון המדויק בין המרכיבים הקיימים בתזונתו. כדאי לודא כי כמות הצ'ופרים היומית היא קטנה, ועיקר תזונתו מתקבלת מהמזון שבחרתם.

מעקב גדילה
לצורף מעקב ושמירה על משקל גוף תקין, אנו ממליצים לשקול את החתלתול באופן תקופתי ולודא כי קצב הגדילה הולם את הגיל, וכי אינו רזה מדי או לחילופין צובר משקל גוף עודף. בממוצע, קצב הגדילה של גורי חתולים יהיה כ-100 גרם בשבוע במשך חודשי חייהם הראשונים.
כדאי לזכור, יש צורך להתאים את גודל הארוחה של החתלתול לפי גילו ומשקלו.
אם משקל גופו של החתול שלכם אידיאלי, לא צריך להיות כל קושי למשש את צלעותיו דרך העור. אם אתם מודאגים ממשקלו של החתול, תוכלו לפנות לווטרינר/ית להתייעצות בנוגע להזנתו.

הכנות נדרשות בבית ובאורח החיים
עוד לפני הגעת החתלתול לביתו החדש, כדאי לכם להכין את הבית שכן בדיוק כמו ילדים, גורי חתולים הם יצורים סקרנים ומלאי חיים ויש לנקוט באמצעי זהירות בסיסיים כדי למנוע תאונות.

סכנות סביבתיות:
שקיות ניילון, חפצים קטנים וחוטים פרומים עלולים לגרות את החתלתול למשחק, והוא עלול לבלוע חפצים שאינם מסוגלים למצוא את דרכם החוצה בדרך הטבע...
מומלץ לדאוג לאחסן שקיות ניילון במקום בטוח, ולהרחיק חפצים כגון חוטים, מחטים, גומיות, ומהדקים כדי למנוע את בליעתם. גם כבלים של מכשירי חשמל או טלפון יכולים להיכלל במגרש המשחקים החתולי ומומלץ לודא כי הם מקובעים היטב לקיר.

מכונת הכביסה, מייבש הכביסה:
לחתלתולים לא מעטים, יש נטייה למצוא מקום שקט ונעים לנום בו. לא פעם, יבחרו לנוח בתוך ערמת הכביסה המונחת בתוף המכונה. חשוב מאוד להקפיד ולודא שהחתלתול אינו במכונה, טרם הפעלתה. אם יש ביכולתכם , עדיף להחזיק באופן תמידי את המכונות כשהן סגורות כשאינן בשימוש.

אסלות ופחים
הקפידו לסגור את מכסי האסלות והפחים מחשש שהחתלתול ייפול פנימה.

רעלים
הרחיקו את כל החומרים הרעילים או המסוכנים למקום בטוח. חומרים רעילים יכולים להיות בין חומרי ההדברה שיש לכם נגד חרקים, זר הפרחים שקיבלתם מתנה, תרופות שנועדו לשימושכם שאינן מתאימות לחילוף החומרים של החתלתול, אפילו מוצרי מזון ביתיים מסויימים עלולים להיות רעילים לחתולים.
צמחים מסוימים עלולים להיות רעילים לחתולים ומומלץ לא להחזיקם בבית. בחלק מהצמחים הרעלן ימצא בתוך אבקני הפרח, ויוכל להינשא על ידי האוויר בבית. על כן, יש לקחת בחשבון שהחזקת זר פרחים על מדף גבוה אליו החתלתול לא מגיע, לאו דווקא ימנע את הגעת הרעלן אל החתלתול ומומלץ להימנע מאחזקה.
להרחבת הידע שלכם בנושא מזונות וחומרים בסביבתנו הרעילים לחתולים ולכלבים, תוכלו לקרוא את הפרק "רעלים בסביבתנו"

שתף מאמר במייל שתף מאמר בוואטסאפ שתף מאמר בפייסבוק