קטגוריית מידע סגור תפריט

טיפול מונע בחתולים

טיפולים מונעים בחתולים

המרפאה הוטרינר/ית שלכם הם מקור המידע הטוב ביותר בכל הקשור לבריאות ולהתפתחות החתלתול. מדריך זה מספק מידע ועצות כלליות בלבד.
חיסונים - תכנית החיסונים תיבנה על ידי הווטרינר שלכם. לרוב נהוג לתת את זריקת החיסון הראשונה בסביבות גיל 8 שבועות. החיסון הנפוץ בשימוש בישראל נקרא בשם העממי "מרובע" והוא יקנה הגנה נגד מחלות הגורים הנפוצות - 3 וירוסים וחיידק אחד:
1. מחלת פאנלויקופניהPanleucopenia
2. וירוס הקליצי Calicivirus
3. הרפס חתולים Rhinotracheitis virus
4. חיידק הקלמידיה Chlamydia

לאחר סיום תכנית החיסונים בשנת החיים הראשונה של הגור, תוכלו להתייעץ עם הווטרינר/ית שלכם לגבי תכיפות מתן זריקות דחף.

מניעת פרעושים
פרעושים הינם חרקים קטנים וקופצניים בצבע חום כהה. ניתן למצוא אותם בין השערות בסמיכות לעור. כדאי להקפיד על הדברת פרעושים שכן אלו עלולים למצוא מקום נוח בביתכם ולהשתכן בו - ספה מרופדת, שטיח או מקום המרבץ של חיות הבית.
פרעושים עלולים להדביק את החתלתול בגורמי מחלה, כגון קדחת הדם של חתולים, או תולעים של מערכת העיכול. סימנים המעידים על המצאות פרעושים הם: צואת פרעושים )נקודות שחורות קטנות הצמודות לשיערות או לעור החתלתול או באזור השינה שלו), גירוד תכוף, כירסום הפרווה או אפילו עקיצות על גופכם. פרעושים הינם בעיה נפוצה, אך מרבית חומרי המניעה יעילים מאוד. התייעצו עם הצוות הרפואי לגבי החומר המתאים לשימוש על החתלתול ומלאו אחר ההוראות המפורטות עליו.
חשוב! מוצרים רבים המיועדים לכלבים, עלולים להיות בעייתים ואפילו מסוכנים עבור חתולים. הקפידו לבחור במוצר המיועד לחתולים. כדי לשמור על יעילות הטיפול, כדאי להקפיד על תדירות השימוש המומלצת המופיעה על גבי האריזה של חומר ההדברה שבחרתם.

תולעים
שגרת תילוע תעזור להיפטר מחלק מתולעי המעיים במערכת העיכול של חתולכם. במקרה של הידבקות בתולעים ייתכן ותבחינו בבטן נפוחה, פרווה דהויה, שלשול אוו קצב איטי של צבירת משקל גוף. אם חתולכם מראה את אחד מהסימנים שתוארו - פנו אל הווטרינר/ית.
ישנם סוגי תולעים שונים, התולעים הנפוצות ביותר בהן תיתקלו נקראות תולעים "שטוחות" החיות בתוך מערכת העיכול ומחוברות לדופן המעי. לעיתים משתחררים החוצה חלקי תולעים, אותם ניתן לראות מסביב לפי הטבעת, על הפרווה באזור הזנב או בצואה. חלקיקים אלו נראים כמו גרגירי אורז ונקראים "פרוגליטיד". ההידבקות בתולעים שטוחות מתרחשת על-ידי בליעת פרעושים, לרוב כחלק משגרת הניקוי העצמי של החתלתול. לכן, חשוב לתת במקביל גם טיפול מניעתי כנגד פרעושים.

עיקור וסירוס
אם אינכם מתכננים להרביע את חתולכם, שקלו לעקר/לסרס את החתול. עיקור/סירוס עוזר בצמצום מספר החתולים חסרי הבית. אין סיבה לכך שלאחר העיקור/הסירוס תיגרם השמנה. דעו כי יש סיכוי סביר כי לאחר הניתוח קצב חילוף החומרים יפחת - לכן יש לשים לב למשקל הגוף של החתול ולמנה היומית אותה הוא צורך. במידת הצורך אף לעבור למזון דל קלוריות כדי להימנע מצבירת משקל.

שתף מאמר במייל שתף מאמר בוואטסאפ שתף מאמר בפייסבוק

תוצאות