קטגוריית מידע סגור תפריט

פעילות גופנית ואילוף

זכרו - אף פעם לא מאוחר מדי להתחיל...

פעילות גופנית חשובה מאוד לבריאות הפיזית והנפשית של הגור והכלב הבוגר. כדאי לצאת לטיול ארוך לפחות פעם ביום לשמירת הכושר הגופני. כמובן שיש להיזהר גם מעודף פעילות, לכן מומלץ קודם להתייעץ עם הווטרינר/ית בנושא. כלבים ייהנו ממשחק ומרדיפה אחר כדור. הזהרו ממשחק במקלות, מאחר ואלו עלולים להתפצל לכפיסי עץ דקים ולגרום נזק לפה.
תהליך האילוף יכול להיות משולב בפעילות יומיומית. תוכלו למצוא עצות טובות לאילוף הכלב באתרי אינטרנט שונים, החל מלימוד הפקודות הפשוטות "שב" ו"בוא".
תוכלו להתייעץ עם מאלף ללימוד פקודות מורכבות יותר. מפתח להצלחה הוא בעידוד ההתנהגות הטובה, בניגוד לכעס על התנהגות לא רצויה.
לעולם אל תצעקו או תכו את הכלבלב! במקום, בעת הצורך תוכלו ליצור רעש חזק על מנת להסיח את דעתו ולקטוע את ההתנהגות הלא רצויה. לדוגמה, תוכלו לנער פחית מלאה במטבעות כדי ליצור רעש.


חינוך להרגלי ניקיון
גורים חייבים ללמוד כי עליהם לעשות את צרכיהם בחוץ, לכן כדאי להתחיל בהקניית הרגלי ניקיון בסמוך להגעת הכלבלב הביתה. תוכלו לקחת את הגור לגינה, למקום שבו תרצו כי יעשה את צרכיו, ולעודד אותו לעשות אותם. גורי כלבים לומדים מהר, אולם אתם אלה שצריכים ללמד אותם מהי התנהגות רצויה. אם הגור עשה את צרכיו בבית, הוציאו אותו החוצה מייד כדי להזכיר לו היכן לעשות את צרכיו. אין כל תועלת בכעס לאחר המעשה ובשום פנים אין לטבול את אפו של הגור בהפרשותיו. כל שילמד מכך הוא לחשוש מכם במידה ויש שלולית בחדר... השיוך בין המעשה והיחס מכם, מתרחש אצלכם אולם לא אצלו.


חיברות
גורים צריכים ללמוד כיצד לקיים קשרי גומלין עם הסובבים אותם; תהליך זה נקרא ח?ברו?ת (סוציאליזציה). כלב שעבר תהליך חברות יפתח מיומנויות תקשורת שיאפשרו לו לזהות מתי הוא מאוים ומתי לא., כך יוכל לדעת כיצד להגיב נכון אל כוונותיהם של אחרים. חיוני לגבש תוכנית חברות יסודית שתאפשר לו להגיב נכון לקרובים ולזרים שכן הגור מוקף בעולם שסביבו... בשישה-עשר השבועות הראשונים לחייו של הגור יש לחזור ולחשוף אותו לגירויים 'מפחידים' אפשריים. גירויים כאלה יכולים להיות: נסיעה ברכב, רעש של מנוע מכסחת הדשא או שואב האבק, צלצול הטלפון, רעש מכונת הכביסה וכן מפגשים והיכרות עם אנשים שונים. בהכנת התוכנית תוכלו להתייעץ עם צוות המרפאה.

שתף מאמר במייל שתף מאמר בוואטסאפ שתף מאמר בפייסבוק