קטגוריית מידע סגור תפריט

מזונות מסוכנים לחיות מחמד

Methylxanthines - חומר כימי המצוי בשוקולד, קפה, תה ומשקאות אנרגיה עם קפאין. רעלנים אלו עלולים לגרום לתופעות שונות הקשורות במערכת העצבים המרכזית ומערכת הלב-ריאה, ביניהן הפרעות קצב לב, רעד שרירים, עלייה בצמאון למים ובתדירות מתן שתן, ואפילו עד ירידה במצב ההכרה. ההרעלה עלולה להיות מסכנת חיים.

בצל ושום - מכילים חומרים כימיים שעלולים ליצור הפרעה להובלת חמצן בשל ירידת תפקוד תאי דם אדומים. במילים אחרות ? עלולים לגרום לסימנים דמויי אנמיה בחיית המחמד. אמנם, ניתן להיתקל בעדויות במקומות שונים ברשת לכך ששום יעיל למיגור תולעים במערכת העיכול. ביננו, שום יעיל גם להרחקת חלק מבני האנוש :) . עם זאת, יש לזכור שקיימות תרופות יעילות נגד תולעים, ויתרונן בכך שהמינון ידוע והתוצאה הסופית ניתנת לחיזוי.

ענבים (או צימוקים, יין, עוגת ענבים וכדומה) הינם מסוכנים לכלבים ועלולים בחלק מהכלבים לכשל חמור מאוד של תפקוד הכיליה. לצערנו, לא ידוע מהו החומר הפעיל בענבים שיוצר את התופעה, ולא ידוע מי מהכלבים יגיב אליו. למצב זה של חוסר ידע, הרפואה מתייחסת בביטוי "אידיו=סינקרטי" (=תגובה שלא ניתנת לצפייה מראש בחלק מהאוכלוסיה של הכלבים שיחשפו לרעלן, בעוד שאחרים ישארו ללא פגע).

מוצרים המכילים אלכוהול - עלולים לגרום נזק לרקמת הכבד של החתול או הכלב, וגם יתכן נזק למערכת העצבים. נזק זה עלול להופיע אפילו אם יצרכו כמות של כפית אחת של משקה אלכוהולי מרוכז.

קסילטול (Xylitol) - שייך לקבוצת הממתיקים המלאכותיים ומצוי בעיקר במסטיקים, משחות שיניים וסוכריות דיאטטיות. צריכה של הסוכר הזה עלולה לגרום לפגיעה במטבוליזם הסוכר הנורמלי בגוף, ויופיעו תופעות של חולשה ועייפות, פגיעה בתפקוד הכבד שיתכן ותופגן כצהבת, ועוד.

אבוקדו - מכיל רכיב כימי בשם Persin שאינו בעייתי לבני האנוש, אך עלול לגרום לתופעות לוואי בכלבים כגון הקאות ושלשולים.

אגוזי מקדמיה - צריכה של מספר אגוזים על ידי כלב, יכולה לגרום לסימנים חולפים של חולשה, דכאון, הקאות ורעד של הגוף.

בצק שמרים לא אפוי - בבליעה של בצק המצוי בשלבי תפיחה, בולעים חומר המכיל תהליך תסיסה יוצרת גז ? כתוצאה יתכנו כאב ומתיחה של הקיבה והמעי ואפילו מצב של חסימת מעי. בנוסף, בתלות בסוג התסיסה, יתכן יצירת חומרים אלכוהולים בתהליך התסיסה ואלו רעילים לכלבים ולחתולים.

ביצים לא מבושלות - מכילות חומר כימי הנקרה Avidin. חומר זה גורם לירידה ביכולת של הגוף לספוג את הויטמין מקבוצת B ביוטין - תיתכן פגיעה בתפקוד ובמראה היפה של העור והפרווה כסימן חיצוני.

מוצרי חלב - כאן אין מדובר ברעלים מסוכנים, הרי גם חתולים וכלבים וגם אנחנו בני האנוש ניזונים מהם. עם זאת, חלק מהכלבים ומהחתולים יסבלו מאי סבילות לסוכר החלב ? לקטוז. במקרים אלו, אם יחשפו למוצרי חלב יסבלו משלשול והפרעה לתפקוד מערכת העיכול שעלולה להחמיר עד כדי פגיעה בספיגת חומרי מזון אחרים ומצבי תת תזונה.

מלח - האוייב השקט... מעט מלח טעים לכולנו, וכמובן שאינו רעיל. אולם, צריכה בכמות גדולה עלולה לגרום לעליה בצמאון, עלייה בכמות השתן, הפרעות מערכת העיכול שיתבטאו בהקאות ושלשולים, ואפילו מצבי דכאון כללי ורעד שרירים.

שתף מאמר במייל שתף מאמר בוואטסאפ שתף מאמר בפייסבוק