קטגוריית מידע סגור תפריט

טיפוח וטיפול חיצוני לחתול

רחצה
חתולים זקוקים לרחצה לעיתים נדירות מאחר והם מנקים את עצמם ביעילות. במידת הצורך, ניתן לרחוץ את החתלתול אך יש להשתמש בשמפו המיועד לחתלתולים.
לאחר הרחצה, ייבשו את הפרווה והעור על ידי מגבת יבשה. יש להימנע משימוש בתנור או מייבש שיער כדי לא לגרום לכוויה בעור החתול.

הברשה
מרבית החתולים יהנו מזמן הטיפוח ומתשומת הלב. בחרו מברשת המתאימה לפרווה של החתול כדי להימנע מלשרוט את עורו. בחתולים ארוכי שיער, יצירת הרגל הברשת הפרווה מגיל צעיר תסייע במניעת קשרים ופרווה קשה לסידור בגיל מבוגר יותר. סירוק הפרווה מומלץ בכיוון גדילת השיער בלבד. אם זיהיתם קשר בפרווה שאינכם יכולים לפתור בעזרת מברשת, מומלץ לפנות לסיוע מספרה או צוות רפואי במרפאה. כדאי להימנע משימוש במספריים להסרת קשרי שיער על מנת לא לפגוע בעור החתול.

טיפול בפה ובשיניים
חתולים רבים לא יאפשרו לכם לצחצח את שיניהם, אך במידה ויש צורך לעשות זאת - זה אפשרי. תוכלו לחפש עצה אצל הצוות הרפואי במרפאה במידת הצורך.

קיצוץ ציפורניים
ניתן לקצוץ את הקצה החד של ציפורני החתול בעזרת קוצץ ציפורניים מיוחד לחתולים. זאת פעולה שאינ כואבת או מזיקה, ומבוצעת ברוב המרפאות הוטרינריות.

ניקיון האזניים
אוזני החתול אמורות להיות נקיות וללא הפרשות או ריחות רעים. במידה ואינן נקיות, תוכלו להיוועץ בצוות הרפואי במרפאה ולבדוק האם זו תוצאה של תהליך דלקתי, או שפשוט החתלתול עדיין צעיר ואינו מתנקה באופן יעיל.
במידה ויש צורך בסיוע לתהליך ההתנקות - תוכלו להשתמש בצמר גפן כדי לנגב בעדינות את פנים האוזן, אך לעולם אל תשתמשו במקלוני צמר גפן, שכן אלה עלולים לגרום נזק לעור התוף.

עיניים
על העיניים להיות נוצצות וצלולות. ניתן להסיר הפרשות בעדינות בעזרת צמר גפן טבול במים פושרים. השתמשו בצמר גפן חדש לכל עין ונגבו מזווית העין הקרובה אל האף וכלפי חוץ. בחתולים בהירים, לעיתים ניתן לראות הפרשות אדומות חומות במסלול הדמעות של העין - צבע זה מתקבל משום שבדמעות שלהם יש פיגמנט שצבעו מתחזק כאשר בא במגע עם חמצן. בגזעים מסויימים ישנו מבנה אנטומי הנקרא "ברכיו-צפאלי", מבנה זה מתאר מצב בו גשר האף מקוצר ופחוס כמו למשל בגזע ההימלאיה. במבנים אלו, לעיתים מופיע קפל עורי מעל האף ובזוית העין, לתוכו עלול להתנקז נוזל הדמעות, ולזלוג על הלחי. כדאי במצבים אלו לפנות ליעוץ הצוות במרפאה הוטרינרית.

שתף מאמר במייל שתף מאמר בוואטסאפ שתף מאמר בפייסבוק