קטגוריית מידע סגור תפריט

גור כלבים חדש בבית

מאמצים כלבלב חדש?

הגעת הכלבלב החדש הביתה הוא רגע נפלא שישנה את חיי היום-יום שלכם.
אתם תישבו בקסמו בתוך שניות ולפני שתשימו לב הוא כבר יהפוך לחלק בלתי נפרד ממשפחתכם.
כבר מהרגע הראשון תרצו להעניק לו את הטיפול ותשומת הלב המגיעים לו ולהבטיח שייהנה בייחד איתכם מהחיים - בצורה מקסימלית.

הרשו לנו לתת לכם מספר עצות בסיסיות שיעזרו לכם להפיק את המירב מהיחסים שלכם עם הכלבלב:

שם
זוהי החלטה חשובה. הגור יתרגל תוך זמן קצר לשמו החדש. שמות קצרים יהיו קלים יותר לזיהוי ולזכירה...

קולר זיהוי
בכל שנה אלפי בעלי-חיים הולכים לאיבוד ולכן חשוב מאוד לזהות את הכלבלב שלכם עם קולר הנושא תג שם ומספר טלפון, כך שאם ישתחרר מהרצועה או יעלם, יוכלו העוברים והשבים להחזירו בבטחה הביתה.
כמו כן, החוק הישראלי מחייב את כל בעלי הכלבים לשבב את הכלב. השבב הינו אמצעי זיהוי נוסף המסייע לאתר אתכם במידה והכלבלב אבד או נפגע. בכלביה או במרפאה וטרינרית יימצא קורא שבבים וכך יוכלו לאתר אתכם.
בבחירתכם את הקולר - שימו לב כי הקולר מונח ולא לוחץ וכי שתי אצבעות שלכם יכולה לעבור בנוחות בינו לבין העור. דאגו לשחרר את הקולר עם גדילת הגור ועיבוי צווארו.
זכרו כי חוקי מדינת ישראל מחייבים את בעלי כל הכלבים להסתובב עימם כאשר הם קשורים לרצועת הולכה. שחרור הכלב לריצה מותר באזורים מוגדרים בלבד.

קערת אוכל ושתייה
תוכלו להשתמש בכלים ממתכת, פלסטיק או מקרמיקה. ספקו מים טריים ללא הגבלה וזכרו להחליף אותם מדי יום.
חשוב כי לכלבלב יהיו מים טריים זמינים בכל עת. למעשה, במידה ולא יהיה לכלבלב מקור מים זמין, בריאותו תיפגע. במזג אוויר חם, תוכלו להוסיף קוביית קרח למים לשמירתם קרירים ונעימים.

אזורי רביצה
הכינו אזור מרבץ ייעודי במקום שקט ונעים- מיטה, סל גדול מלא בריפוד רך כמו מגבות או סדינים או כל סידור אחר והניחו בפינה חמימה - זה יזמין את הכלבלב ויסייע לו להרגיש בטוח בשנת הלילה. השמעת רדיו בעוצמה נמוכה או קולות תקתוק של שעון עשויים גם הם לעזור בהרגעתו.

צעצועים
אתם תיהנו לשחק עם הכלבלב שלכם ותיהנו אף יותר ממשחק המשלב צעצועים. בחרו צעצועים גדולים ומוצקים מספיק, כאלה שהכלבלב יוכל ללעוס אבל לא לבלוע. הימנעו ממשחקים אגרסיביים, או ממשחקים המערבים נשיכה של אצבעות או כפות הידיים שלכם. הרגל כזה עלול להוכיח עצמו כבעייתי עם התבגרות הגור...

תזונה
השנה הראשונה בחייו של הכלבלב היא החשובה ביותר; שלושה גורמים ישפיעו על הבריאות העתידית שלו :הגנים שלו, הסביבה בה יגדל והתזונה שלו. כמובן שאינכם יכולים לשנות את המטען הגנטי שלו, אך תוכלו ליצור סביבה מתאימה עבורו ולבחור תזונה איכותית ובכך להשפיע לחיוב על התפתחותו. בנוסף לבית חם ומוגן עבור הכלבלב, חשוב לוודא כי מזונו יכיל את הויטמינים, המינרלים וכל הנוטריינטים החשובים לגור גדל.

חטיפים
אין מניעה לתת לכלבלב חטיפים מדי פעם, כל עוד זה אכן ...מדי פעם!
אמנם מפתה להאכיל אותו בשאריות מהצלחת שלנו, בגביע גבינה או בחזה עוף, אולם יש לקחת בחשבון כי הגזמה ועודף צ'ופרים יגרמו לגורכם להשמין ויפרו את האיזון המדויק בין המרכיבים הקיימים בתזונתו. כדאי לודא כי כמות הצ'ופרים היומית היא קטנה, ועיקר תזונתו מתקבלת מהמזון שבחרתם.
במידה והחלטתם שמגיע לו צ'ופר על התנהגות טובה, זכרו כי בשבילו ביס של גזר או תפוח הוא ממתק מושלם.

צ'ופרים שאינם מומלצים:
ישנו מזון שנמצא באופן יומיומי על שולחננו ואיננו מזהים בו חומרים מזיקים, אולם - חלק ממרכיבי המזון שלנו רעילים ומסוכנים לכלבים!
ענבים, שוקולד, שום ובצל - מכילים מרכיבים המסוכנים לכלבים. עצמות עלולות להיות מסוכנות ביותר - באם הן טריות או מבושלות ובייחוד אם הן עצמות עוף, הן יכולות בקלות לחורר את מערכת העיכול, לשרוט את בית הבליעה, לגרום לעצירות ועלולות אף לפגוע בשיניים.
ביסקוויטים - לרוב יהיו בעלי תכולת שומן גבוהה וערך תזונתי נמוך, עלולים לגרום להשמנה מהירה של הגור. אל תהססו מלעצור אורחים ידידותיים מדי מלהאכיל את גורכם, למדו אותם כי מתן של צ'ופר לכלב עשוי לפגוע בו.

מעקב גדילה
לסיוע בשמירה על משקל גוף תקין, אנו ממליצים על הפעולות הבאות:
- שקלו את הגור תקופתית
- נטרו את מצבו הגופני תוך היעזרות בצוות המרפאה הווטרינרית
- התאימו את גודל הארוחה של הגור לפי גילו ומשקלו
- שמרו על שגרת האכלה קבועה, שכן השגרה מסייעת לשלוותם של הגורים
כאשר משקל גופו של הכלב שלכם אידיאלי, לא צריך להיות כל קושי למשש את צלעותיו דרך העור ובטנו אינה אמורה לצנוח. אם אתם מודאגים ממשקלו של הגור, תוכלו לפנות לווטרינר/ית להתייעצות בנוגע להזנתו.


>> הכנות נדרשות בבית ובאורח החיים
עוד לפני הגעת הכלבלב לביתו החדש, כדאי לכם להכין את הבית שכן בדיוק כמו ילדים, גורי כלבים הם יצורים סקרנים ומלאי חיים ויש לנקוט באמצעי זהירות בסיסיים כדי למנוע תאונות.

סכנות סביבתיות:
שקיות ניילון, חפצים קטנים וחוטים פרומים עלולים לגרות את הכלבלב למשחק, והוא עלול לבלוע חפצים שאינם מסוגלים למצוא את דרכם החוצה בדרך הטבע...
מומלץ לדאוג לאחסן שקיות ניילון במקום בטוח, ולהרחיק חפצים כגון חוטים, מחטים, גומיות ומהדקים כדי למנוע את בליעתם. כבלים של מכשירי חשמל או טלפון יכולים גם הם להיכלל במגרש המשחקים ומומלץ לודא כי הם מקובעים היטב לקיר.

מכונת הכביסה, מייבש הכביסה:
לגורים לא מעטים יש נטייה למצוא מקום שקט ונעים לנום בו. לא פעם, יבחרו לנוח בתוך ערימת הכביסה המונחת בתוף המכונה. חשוב מאוד להקפיד ולוודא שהגור אינו במכונה, טרם הפעלתה. אם יש ביכולתכם, עדיף להחזיק באופן תמידי את פתח המכונות סגור כשאינן בשימוש.

אסלות ופחים
הקפידו לסגור את מכסי האסלות והפחים מחשש שהגור ייפול פנימה.

רעלים
הרחיקו את כל החומרים הרעילים או המסוכנים למקום בטוח. חומרים רעילים יכולים להיות בין חומרי ההדברה שיש לכם נגד חרקים, זר הפרחים שקיבלתם מתנה, צמחים רעילים (שחשוב להכיר ולא להחזיקם בבית) או תרופות שנועדו לשימושכם. אפילו מוצרי מזון ביתיים מסויימים עלולים להיות רעילים.

שתף מאמר במייל שתף מאמר בוואטסאפ שתף מאמר בפייסבוק