קטגוריית מידע סגור תפריט

טיפול מונע בכלבים

מניעת פרעושים בכלבים

פרעושים הינם חרקים קטנים וקופצניים בצבע חום כהה. ניתן למצוא אותם בין השערות בסמיכות לעור.

כדאי להקפיד על הדברת פרעושים שכן אלו עלולים למצוא מקום נוח בביתכם ולהשתכן בו: ספה מרופדת, שטיח או מקום המרבץ של חיות הבית.

פרעושים עלולים להדביק את הכלבלב בגורמי מחלה, כגון תולעים של מערכת העיכול. סימנים המעידים על המצאות פרעושים הם: צואת פרעושים (נקודות שחורות קטנות הצמודות לשיערות או לעור או באזור השינה שלו), גירוד תכוף, כירסום הפרווה או אפילו עקיצות על גופכם.

פרעושים הינם בעיה נפוצה, אך מרבית חומרי המניעה יעילים מאוד. התייעצו עם הצוות הרפואי לגבי החומר המתאים לשימוש על הכלבלב ומלאו אחר ההוראות המפורטות עליו.

טיפול בתולעים בכלבים

שגרת תילוע תעזור להיפטר מחלק מתולעי המעיים במערכת העיכול של הכלבלב. במקרה של הידבקות בתולעים ייתכן ותבחינו בבטן נפוחה, פרווה דהויה, שלשול או קצב איטי של צבירת משקל גוף. אם כלביכם מראה את אחד מהסימנים שתוארו - פנו אל הווטרינר/ית.

ישנם סוגי תולעים שונים, התולעים הנפוצות ביותר בהן תיתקלו נקראות תולעים "שטוחות" החיות בתוך מערכת העיכול ומחוברות לדופן המעי. לעיתים משתחררים החוצה חלקי תולעים, אותם ניתן לראות מסביב לפי הטבעת, על הפרווה באזור הזנב או בצואה. חלקיקים אלו נראים כמו גרגירי אורז ונקראים "פרוגליטיד".

ההידבקות בתולעים שטוחות מתרחשת על-ידי בליעת פרעושים, לרוב כחלק משגרת הניקוי העצמי של הכלב. לכן, חשוב לתת במקביל גם טיפול מניעתי כנגד פרעושים.

עיקור / סירוס בכלבים

אם אינכם מתכננים להרביע את כלביכם, שקלו לעקר/לסרס אותו/ עיקור/סירוס עוזר בצמצום מספר הכלבים חסרי הבית.
אין סיבה לכך שלאחר העיקור/הסירוס תיגרם השמנה- דעו כי יש סיכוי סביר כי לאחר הניתוח קצב חילוף החומרים יפחת וכל כן יש לשים לב למשקל הגוף של הכלב ולמנה היומית אותה הוא צורך.
במידת הצורך אף לעבור למזון דל קלוריות כדי להימנע מצבירת משקל.

שתף מאמר במייל שתף מאמר בוואטסאפ שתף מאמר בפייסבוק